Weź Pan szybki kredyt albo chwilówkę

Od pewnego czasu ciekawym zjawiskiem jest nachalność wielu przedsiębiorstw i instytucji. tu skupię się przede wszystkim na instytucjach finansowych, czyli bankach oraz firmach oferujących pożyczki pozabankowe.

Nie znam chyba nikogo, kto lubi jak ciszę i spokój, lub pracę przerywa nieoczekiwany i jak po chwili okazuje się niepotrzebny telefon. Osoba dzwoniąca grzecznie się nam przedstawia i po chwili zaczyna próbę wciśnięcia nam niechcianej usługi bankowej na zasadzie „bo to okazja”, „mamy dla pani/pana tani kredyt na preferencyjnych warunkach”, „kredyt tani i prostoliczony”. Często osoby dzwoniące nie chcą nas dopuścić do głosu próbując nam wcisnąć produkt, który nie jest tak na prawdę pewny (żeby wziąć kredyt trzeba być osobą wiarygodną i mieć zdolność kredytową), a do tego jeszcze w danej chwili niepotrzebny.

Kolejną ciekawą opcja jest to, że osoba oferująca mówi tylko o prowizji. Nigdy nie słyszałem, aby przez telefon ktoś mówił o kosztach rzeczywistych takiego kredytu (pomijam tu nawet astronomiczne koszty chwilówek przez internet). Dla mnie osobiście nie jest ważna prowizja dla banku, ale roczna rzeczywista stopa oprocentowania (RRSO), która jednoznacznie pokazuje ile nas ten kredyt będzie kosztował.

Warto jeszcze skupić się skąd się biorą takie reklamy. Zazwyczaj jest to tak, że skorzystaliśmy z usług konkretnego banku. Bank ten posiada nasze dane, w tym numer telefonu. w umowie jest też zaznaczona opcja wykorzystania danych w celach marketingowych. Cele marketingowe to właśnie te niechciane i nachalne reklamy.

Pół biedy kiedy to przychodzi pocztą email, lub sms-em. Wtedy można to zwyczajnie zlekceważyć. W momencie gdy ktoś dzwoni nachalnie, już ciężko jest to lekceważyć i wtedy zwyczajnie albo się odbiera, albo się blokuje numer, a gdy to nie odnosi skutku wybrać się do banku i wycofać zgodę na wykorzystanie danych w celach marketingowych. Niestety blokowanie numeru nie zawsze przynosi zamierzony skutek, ponieważ bank, lub parabank może mieć dostępnych wiele numerów dla swoich telemarketerów.

Zdarzają się też przypadki kiedy dzwoni do nas ktoś z instytucji z którą nigdy nie mieliśmy nic wspólnego. Jeśli jest to nachalne, to wtedy warto oddać sprawę do sądu o nękanie. Na pewno odniesie to zamierzony skutek, a przy okazji wygrania sprawy, można spodziewać się zasądzenia odszkodowania za poniesione straty moralne.

Leave a Reply